A makett a Gaso.line gyártmánya, 1/48-as méretarány. Aki nem ismerné a céget, kisszériás műgyanta gyártó, elsősorban 1/48 méretarányban dolgozik, nagyon régóta a piacon van.
Most nézzük a makettet, mit kapunk jelen árfolyamon közel 25 ezer Ft-ért (79 eur)): börzéken is ritka, én Thieneben vettem a nyáron (miután sokáig szemeztem a Vajra miniatures 35-ös termékével).
A makett első ránézésre is nagyon szép, nincs túlbonyolítva, amit lehet egybe öntöttek, a részletezettség viszont példás. Minden szükséges segédanyagot (zöld fólia, négyféle vastagságú rézdrót, vákumhúzott átlátszó kupolák a keresőlámpákhoz) mellékelnek. Kétféle vastagságú Hauler gyártmányú maratott lapot kapunk. A hátsó részen található létra elkészítéséhez gyanta hajlító- és ragasztósablon jár. Ennél a makettnél a kerekek nagyon lényegesek, ezek nagyon szépek, a mintázatuk is jó, szerintem 3d nyomtatással készültek. A futóművekben alu cső van gyantába ágyazva merevítésként, ez parádés. A belső is kidolgozott, más kérdés ,hogy a zöld árnyalatú ablakok miatt sok nem látszik majd belőle. A tetőnyílásokat viszont egybeöntötték a felső elemmel, így nem nyithatók, ez kár volt. Az első kerék nem kitérítheő, a komplett első futómű egy alkatrész, ez növeli a merevséget.
Méretei impozánsak, a 35-ös stug 3 rövidebb.
Szóval minden adott volt egy kétnapos, élvezetes építéshez.
Az építés igazolta az elvárásaimat: a szombat reggel 9 órakor kibontott makett 13 órakor festésre kész volt. A törzs két fődarabjánál volt szükség tömítésre, de ez várható volt, egyébként példásak az illeszkedések. Mindenhol illesztőcsapok és/vagy felületek könnyítik az építést. Néhol az illesztőcsapok helyeit kellett felfúrni.
A festésre a mindenhol látható sárga helyett a zöld alapút választottam, ebből is volt pár példány Irakban, főleg az alkalmazásának elején.
A többi kép ITT.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése