2013. november 5., kedd

Westland Lynx AH-7 (Airfix) 1/48 - küzdelmem a makettel

A makett nagy csalódás, egyszerűen rémes, a 20 évvel ezelőtt kiadott késői Spitfire sokkal magasabb színvonalat képviselt. A hibás tervezés és kivitelezés miatt az ablaküveg két három helyen elrepedt, javítani nem lehet. Persze csak akkor láttam, mikor utolsó lépésként leszedtem a maszkolást. Áááá. Egyszerűen külön kellett volna legyártani a felső és a szélvédő alkatrészt akkor nem lett volna ilyen probléma, illetve pontosabban, mert úgy kell beerőszakolni a helyére, hogy ne maradjon 2-3 mm rés (így csak rés 1 mm maradt alul).
További gondok a makettel:
- nagy esemény, hogy ha két alkatrész illeszkedik, szóval tele van tervezési és gyártási hibával.
- a makett anyagában zsíros és lágy, szinte festhetetlen (még a Surfacer is lejön róla), nitró alapozóval kellett lefújnom minden alkatrészt, hogy ragadjon rajt a festék (ez meg oldja az anyagát, és szemcsés lesz a felület).
- 5-6 alkatrész hiányosan van öntve, nem jutott anyag a formába, főleg kisebbek és hosszúak, pl ablaktörlő.
- a formába befolyt műanyag öntési vonalánál minden alkatrész elreped már egy kis erőhatásra is.
- a rotorlapát a lágy műanyagnak és a rossz tervezésnek (rossz alkatrészbontás, hiányzó illesztőcsapok) köszönhetően nem tartja meg a saját súlyát még nyugvó helyzetben sem (hát még akkor, ha szállítani is kellene), így csak csukott lapáttal lehet elkészíteni.
- két vékony alkatrész eltört már a dobozban, mivel a védelmükről nem gondoskodott az Airfix, simán fóliába van csomagolva. Az ilyen alkatrészek a kínaiaknál már évek óta külön védelmet kapnak.
- A hajtóműbeömlő egy merevített háló, ezt az Airfix egy sima átlátszó és túlméretes alkatrésszel próbálta elkészíteni. Szerintem a koncepció teljesen rossz, egy háló sose néz ki úgy mint az ablaküveg, sokkal jobb lett volna a makett anyagából, de hálómintásra önteni. Érdekes, hogy az Eduard fotomaratott kiegészítője sem ad megoldást erre a problémára, pedig ez kellett volna lennie az elsődlegesen feljavítandó résznek.
  A többi kép ITT.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése