2011. május 6., péntek

KrAZ-255 - TMM 3 hídvető - 9

Elkészült, a többbi fotó ITT.
A finn felségjelet a KrAZ ajtaján Tolmácsi Csabának köszönhetem.




8 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy segíthettem. Süti lett a makett, a víz is nagyon tetszik.

    Csaba

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy még olvasod a blogot :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Ákos!

    Nagyon tetszik a Kraz és a dioráma, így ebben a környezetben mindent elmond :)!

    Tomi

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép darab, dolgoztál rajta anno, mármint igaziból ?

    VálaszTörlés
  5. Nem, katona sem voltam :)
    De nagyon érdekelnek az efféle gépek.

    A hídvető verzió mesterdarabjainak korrekt és mérethelyes megépítéséhez a Zamárdi Haditechnikai Parkban látható hídvető volt az alap.

    VálaszTörlés
  6. Röviden, tömören, szabadon:))

    Тяжелый Механизированный Мост
    (ezen szóra kereshetsz rá googlival)

    тмм-3

    A "főnök" kinézte a híd helyét, majd kb 1 méteres fekete fehér csíkos karokkal kitűzte a hídtengelyét ezen az oldalon és a túloldalon is, majd jobbra balra 2 méterre is lebökött egyet a mi oldalunkon.

    Az előkészületek
    -rögzítések oldása(emelőkeret,félnyompályák)
    -kötélzet lazítása és kiakasztása az emelőkeret horgaiból
    -a támasztékok kihajtása a nyompályából majd a drótkötelet rátenni
    -a támasztó talpal csörlőinek kihajtása és rögzítése
    - a nyompályák szétnyomatása addig míg a csuklós összekötő ki nem egyenesedik, majd a belső rögzítés hidraulikus kampóval és rászorít a külsővel
    - drótkötél feszítés érzéssel, mert a felső támasztékokat seperc beszakítja :)

    A telepítés
    -curikk a kikarozott helyre koppanásig
    - kézifék és lábfék rögzítése, váltó üresbe, csörlő be, hidraulika be
    -a sárvédőkről le a feljárókat amiknek egyik fele a feljáró másik fele a bak a támaszték alá
    -le a támasztékokat, van egy pöcök azt kihúzni a gyűrűt elforgatni ekkor a támaszték lezuhan, gyűrű vissza és jöhet a tekerés felemelni a farát
    - felemelni a keretet, majd szétnyitni a kötéllel, oldani a külső-belső hidraulikus rögzítést, majd leereszteni az egészet
    - megy lefele az emberkék egy bizonyos állásnál felugranak kieresztik a lábakat majd ereszteni tovább amikor eléri a kívánt magasságot a lábakat elzárják a talp csörlőin a kötelet visszafeszítik ha kell majd lecsukják
    -a nagy kötelet kiakaszt, felcsévél
    -a gép felőli végén hidraulikával ráfeszít, majd kampó kiakaszt, hidraulikával leereszt, és kötél kiakaszt
    - támasztók fel kocsi el
    - rámpa átfordít és a hídvégéhez illeszt, majd a belső szegélyek felhajtása és a szélesség jelzők kipakolása
    - az L alakú keréktámasz beillesztése a nyompálya végén
    -huh régvolt 18 éve...



    Ami még érdekes volt az a visszabontás, olyankor ha iszapból kellett a talpakat kiszedni nem volt egyszerű kb így ágaskodót a gép mint itt csak hintáztatni kellett a kuplunggal mivel helyhez volt kötve
    http://www.youtube.com/watch?v=oh6MLmXlFTw&feature=related

    További videók és képek
    -Szép viszonylag részletes látszódik az L keréktámasz, de a híd nyitása lassú mi 2-3 fokozatban nyitottuk ment mint a szél
    http://www.youtube.com/watch?v=H4cHOqTGjrU&feature=related

    -Itt a megfelelő sebességgel dolgoznak (1:22)
    http://www.youtube.com/watch?v=wu06j6Ol6W4&feature=related

    -Egy gyakorlat de a belső kampós rögzítőt nem használják elég necces ha híd nyitásközben kivágódik előre nem lenne kellemes
    http://www.youtube.com/watch?v=fpMAlY4xT_M&feature=related

    +1
    http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=qtp_1nOyNkU&NR=1


    -A Finnek jó fokozatban csinálják csak nem adnak neki gázt alapjáraton csörlőznek
    http://www.youtube.com/watch?v=uJ6Z-Jft4qc

    -Pár kép a magyarokról újabb típusú Kraz-zal a híd az a régi :)
    http://www.honvedelem.hu/cikk/24983/athidalo-megoldas


    Az észrevételek
    A belső szegély, L keréktámasz, (felső drótkötél vezető támasz csak a beazonosítás végett segít a hídpálya szétnyitásánál)
    http://kepkezelo.com/images/patf9076y91vhe7a2mh8.jpg

    A belső szegély, csuklós összekötő (80cm van a két nyompálya között)
    http://kepkezelo.com/images/0lr064poxrwy7ei9vyu.jpg

    A talpak drótkötelezése és a fő kötél helye és helyzete
    http://www.bmz.ru/bridge/images/tmm-3h.jpg
    http://kepkezelo.com/images/woy856owpoidc9y0wjn.jpg
    http://www.bmz.ru/bridge/tmm3.htm


    + azt nem látom, de eredetileg voltak lámpák a kerekek belső felén a váznál és lefele világítottak gondolom ha este kellet volna melózni és tolatni a hídon az segített volna a merre-meddigben .

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm, nagyon jó összefoglaló, főleg értékes egy olyan embertől, aki ezt csinálta is.

    Az viszont nagyon jó, hogy kizárólag olyan dolgokat soroltál fel, amit a gyártás egyszerűsítése érdekében hagytunk el.
    És mivel ez a makett elsősorban doboztető fotó szempontjából készült (vagyis gyorsan, de látványosan), ezért nem csináltam meg saját építésben.
    Például ezért nincs a két hídelem közt távolság.
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  8. Akkor ok majd a vásárlók befejezik úgy talán izgalmasabb is nekik, már ha a doboztető fotó a sorozat gyártást jelenti
    Én csak nézegetni szoktam őket, mármint a maketteket mivel egy jóképű pálcika ember is kihívás számomra e beszámoló is azért született, mert láttam sok munkád van benne érdekel téged gondoltam leírom hogyan működik körülbelül és akkor nagyobb élményt nyújt neked afféle megvilágosodás amikor helyrekerülnek a dolgok és kiderül mi micsoda,de akkor árnyékra vetődtem furcsa is volt minden profi kivitel csak pár dolog hiányzik, de akkor ez a magyarázata.

    További sok, kihívást rejtő szép makettet kívánok !

    VálaszTörlés