Тяжелый Механизированный Мост (ezen szóra kereshetsz rá googlival)
тмм-3
A "főnök" kinézte a híd helyét, majd kb 1 méteres fekete fehér csíkos karokkal kitűzte a hídtengelyét ezen az oldalon és a túloldalon is, majd jobbra balra 2 méterre is lebökött egyet a mi oldalunkon.
Az előkészületek -rögzítések oldása(emelőkeret,félnyompályák) -kötélzet lazítása és kiakasztása az emelőkeret horgaiból -a támasztékok kihajtása a nyompályából majd a drótkötelet rátenni -a támasztó talpal csörlőinek kihajtása és rögzítése - a nyompályák szétnyomatása addig míg a csuklós összekötő ki nem egyenesedik, majd a belső rögzítés hidraulikus kampóval és rászorít a külsővel - drótkötél feszítés érzéssel, mert a felső támasztékokat seperc beszakítja :)
A telepítés -curikk a kikarozott helyre koppanásig - kézifék és lábfék rögzítése, váltó üresbe, csörlő be, hidraulika be -a sárvédőkről le a feljárókat amiknek egyik fele a feljáró másik fele a bak a támaszték alá -le a támasztékokat, van egy pöcök azt kihúzni a gyűrűt elforgatni ekkor a támaszték lezuhan, gyűrű vissza és jöhet a tekerés felemelni a farát - felemelni a keretet, majd szétnyitni a kötéllel, oldani a külső-belső hidraulikus rögzítést, majd leereszteni az egészet - megy lefele az emberkék egy bizonyos állásnál felugranak kieresztik a lábakat majd ereszteni tovább amikor eléri a kívánt magasságot a lábakat elzárják a talp csörlőin a kötelet visszafeszítik ha kell majd lecsukják -a nagy kötelet kiakaszt, felcsévél -a gép felőli végén hidraulikával ráfeszít, majd kampó kiakaszt, hidraulikával leereszt, és kötél kiakaszt - támasztók fel kocsi el - rámpa átfordít és a hídvégéhez illeszt, majd a belső szegélyek felhajtása és a szélesség jelzők kipakolása - az L alakú keréktámasz beillesztése a nyompálya végén -huh régvolt 18 éve...
Ami még érdekes volt az a visszabontás, olyankor ha iszapból kellett a talpakat kiszedni nem volt egyszerű kb így ágaskodót a gép mint itt csak hintáztatni kellett a kuplunggal mivel helyhez volt kötve http://www.youtube.com/watch?v=oh6MLmXlFTw&feature=related
További videók és képek -Szép viszonylag részletes látszódik az L keréktámasz, de a híd nyitása lassú mi 2-3 fokozatban nyitottuk ment mint a szél http://www.youtube.com/watch?v=H4cHOqTGjrU&feature=related
-Itt a megfelelő sebességgel dolgoznak (1:22) http://www.youtube.com/watch?v=wu06j6Ol6W4&feature=related
-Egy gyakorlat de a belső kampós rögzítőt nem használják elég necces ha híd nyitásközben kivágódik előre nem lenne kellemes http://www.youtube.com/watch?v=fpMAlY4xT_M&feature=related
-A Finnek jó fokozatban csinálják csak nem adnak neki gázt alapjáraton csörlőznek http://www.youtube.com/watch?v=uJ6Z-Jft4qc
-Pár kép a magyarokról újabb típusú Kraz-zal a híd az a régi :) http://www.honvedelem.hu/cikk/24983/athidalo-megoldas
Az észrevételek A belső szegély, L keréktámasz, (felső drótkötél vezető támasz csak a beazonosítás végett segít a hídpálya szétnyitásánál) http://kepkezelo.com/images/patf9076y91vhe7a2mh8.jpg
A belső szegély, csuklós összekötő (80cm van a két nyompálya között) http://kepkezelo.com/images/0lr064poxrwy7ei9vyu.jpg
A talpak drótkötelezése és a fő kötél helye és helyzete http://www.bmz.ru/bridge/images/tmm-3h.jpg http://kepkezelo.com/images/woy856owpoidc9y0wjn.jpg http://www.bmz.ru/bridge/tmm3.htm
+ azt nem látom, de eredetileg voltak lámpák a kerekek belső felén a váznál és lefele világítottak gondolom ha este kellet volna melózni és tolatni a hídon az segített volna a merre-meddigben .
Köszönöm, nagyon jó összefoglaló, főleg értékes egy olyan embertől, aki ezt csinálta is.
Az viszont nagyon jó, hogy kizárólag olyan dolgokat soroltál fel, amit a gyártás egyszerűsítése érdekében hagytunk el. És mivel ez a makett elsősorban doboztető fotó szempontjából készült (vagyis gyorsan, de látványosan), ezért nem csináltam meg saját építésben. Például ezért nincs a két hídelem közt távolság. Köszönöm!
Akkor ok majd a vásárlók befejezik úgy talán izgalmasabb is nekik, már ha a doboztető fotó a sorozat gyártást jelenti Én csak nézegetni szoktam őket, mármint a maketteket mivel egy jóképű pálcika ember is kihívás számomra e beszámoló is azért született, mert láttam sok munkád van benne érdekel téged gondoltam leírom hogyan működik körülbelül és akkor nagyobb élményt nyújt neked afféle megvilágosodás amikor helyrekerülnek a dolgok és kiderül mi micsoda,de akkor árnyékra vetődtem furcsa is volt minden profi kivitel csak pár dolog hiányzik, de akkor ez a magyarázata.
További sok, kihívást rejtő szép makettet kívánok !
Örülök, hogy segíthettem. Süti lett a makett, a víz is nagyon tetszik.
VálaszTörlésCsaba
Örülök, hogy még olvasod a blogot :)
VálaszTörlésSzia Ákos!
VálaszTörlésNagyon tetszik a Kraz és a dioráma, így ebben a környezetben mindent elmond :)!
Tomi
Nagyon szép darab, dolgoztál rajta anno, mármint igaziból ?
VálaszTörlésNem, katona sem voltam :)
VálaszTörlésDe nagyon érdekelnek az efféle gépek.
A hídvető verzió mesterdarabjainak korrekt és mérethelyes megépítéséhez a Zamárdi Haditechnikai Parkban látható hídvető volt az alap.
Röviden, tömören, szabadon:))
VálaszTörlésТяжелый Механизированный Мост
(ezen szóra kereshetsz rá googlival)
тмм-3
A "főnök" kinézte a híd helyét, majd kb 1 méteres fekete fehér csíkos karokkal kitűzte a hídtengelyét ezen az oldalon és a túloldalon is, majd jobbra balra 2 méterre is lebökött egyet a mi oldalunkon.
Az előkészületek
-rögzítések oldása(emelőkeret,félnyompályák)
-kötélzet lazítása és kiakasztása az emelőkeret horgaiból
-a támasztékok kihajtása a nyompályából majd a drótkötelet rátenni
-a támasztó talpal csörlőinek kihajtása és rögzítése
- a nyompályák szétnyomatása addig míg a csuklós összekötő ki nem egyenesedik, majd a belső rögzítés hidraulikus kampóval és rászorít a külsővel
- drótkötél feszítés érzéssel, mert a felső támasztékokat seperc beszakítja :)
A telepítés
-curikk a kikarozott helyre koppanásig
- kézifék és lábfék rögzítése, váltó üresbe, csörlő be, hidraulika be
-a sárvédőkről le a feljárókat amiknek egyik fele a feljáró másik fele a bak a támaszték alá
-le a támasztékokat, van egy pöcök azt kihúzni a gyűrűt elforgatni ekkor a támaszték lezuhan, gyűrű vissza és jöhet a tekerés felemelni a farát
- felemelni a keretet, majd szétnyitni a kötéllel, oldani a külső-belső hidraulikus rögzítést, majd leereszteni az egészet
- megy lefele az emberkék egy bizonyos állásnál felugranak kieresztik a lábakat majd ereszteni tovább amikor eléri a kívánt magasságot a lábakat elzárják a talp csörlőin a kötelet visszafeszítik ha kell majd lecsukják
-a nagy kötelet kiakaszt, felcsévél
-a gép felőli végén hidraulikával ráfeszít, majd kampó kiakaszt, hidraulikával leereszt, és kötél kiakaszt
- támasztók fel kocsi el
- rámpa átfordít és a hídvégéhez illeszt, majd a belső szegélyek felhajtása és a szélesség jelzők kipakolása
- az L alakú keréktámasz beillesztése a nyompálya végén
-huh régvolt 18 éve...
Ami még érdekes volt az a visszabontás, olyankor ha iszapból kellett a talpakat kiszedni nem volt egyszerű kb így ágaskodót a gép mint itt csak hintáztatni kellett a kuplunggal mivel helyhez volt kötve
http://www.youtube.com/watch?v=oh6MLmXlFTw&feature=related
További videók és képek
-Szép viszonylag részletes látszódik az L keréktámasz, de a híd nyitása lassú mi 2-3 fokozatban nyitottuk ment mint a szél
http://www.youtube.com/watch?v=H4cHOqTGjrU&feature=related
-Itt a megfelelő sebességgel dolgoznak (1:22)
http://www.youtube.com/watch?v=wu06j6Ol6W4&feature=related
-Egy gyakorlat de a belső kampós rögzítőt nem használják elég necces ha híd nyitásközben kivágódik előre nem lenne kellemes
http://www.youtube.com/watch?v=fpMAlY4xT_M&feature=related
+1
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=qtp_1nOyNkU&NR=1
-A Finnek jó fokozatban csinálják csak nem adnak neki gázt alapjáraton csörlőznek
http://www.youtube.com/watch?v=uJ6Z-Jft4qc
-Pár kép a magyarokról újabb típusú Kraz-zal a híd az a régi :)
http://www.honvedelem.hu/cikk/24983/athidalo-megoldas
Az észrevételek
A belső szegély, L keréktámasz, (felső drótkötél vezető támasz csak a beazonosítás végett segít a hídpálya szétnyitásánál)
http://kepkezelo.com/images/patf9076y91vhe7a2mh8.jpg
A belső szegély, csuklós összekötő (80cm van a két nyompálya között)
http://kepkezelo.com/images/0lr064poxrwy7ei9vyu.jpg
A talpak drótkötelezése és a fő kötél helye és helyzete
http://www.bmz.ru/bridge/images/tmm-3h.jpg
http://kepkezelo.com/images/woy856owpoidc9y0wjn.jpg
http://www.bmz.ru/bridge/tmm3.htm
+ azt nem látom, de eredetileg voltak lámpák a kerekek belső felén a váznál és lefele világítottak gondolom ha este kellet volna melózni és tolatni a hídon az segített volna a merre-meddigben .
Köszönöm, nagyon jó összefoglaló, főleg értékes egy olyan embertől, aki ezt csinálta is.
VálaszTörlésAz viszont nagyon jó, hogy kizárólag olyan dolgokat soroltál fel, amit a gyártás egyszerűsítése érdekében hagytunk el.
És mivel ez a makett elsősorban doboztető fotó szempontjából készült (vagyis gyorsan, de látványosan), ezért nem csináltam meg saját építésben.
Például ezért nincs a két hídelem közt távolság.
Köszönöm!
Akkor ok majd a vásárlók befejezik úgy talán izgalmasabb is nekik, már ha a doboztető fotó a sorozat gyártást jelenti
VálaszTörlésÉn csak nézegetni szoktam őket, mármint a maketteket mivel egy jóképű pálcika ember is kihívás számomra e beszámoló is azért született, mert láttam sok munkád van benne érdekel téged gondoltam leírom hogyan működik körülbelül és akkor nagyobb élményt nyújt neked afféle megvilágosodás amikor helyrekerülnek a dolgok és kiderül mi micsoda,de akkor árnyékra vetődtem furcsa is volt minden profi kivitel csak pár dolog hiányzik, de akkor ez a magyarázata.
További sok, kihívást rejtő szép makettet kívánok !