2009. július 9., csütörtök

After the Storm

Az idén Miggyuri (Pintér György) megkért arra, hogy Gersekaráton látványmakettezzek, amire természetesen igent mondtam. Tőle származik az alapötlet, miszerint a verseny egyik támogatója, a Minimanfactory által felajánlott műgyanta makett legyen, az amin a fogásokat bemutatom. A lehetőségek közül a most megjelent UAZ-452-est választottam.
Sokat gondolkodtam, hogy mi legyen az UAZ-ból, ami látványos, de mégsem kell szétvágni a makettet és nem zöld a festése. Felmerült, hogy a falumban található körfûrészes gépet építem meg, de túl nagy munka lett volna, mivel az a platós alváltozatra épül.
Aztán körvonalazódott a végleges ötlet. Irakban, Multa Gap-nál többszáz iraki jármûvet lõttek szét az amerikaiak, ami jármű viszonylag épen maradt, azt pedig otthagyták. Ennek a résznek egy kis részletét fogom kiragadni egy az út mellett félig az árokban lévõ Gaz-66-ossal (Revell) és az UAZ-zal, amint az amerikai katonák éppen vizsgálgatják. A figurák a Verlinden gyártmányai lesznek.

A sorjázás nagyjából kész. Az eddigi építés során különösebb probléma nem fordult elő, minden illeszkedett a helyére. A karosszéria felületén azonban látszanak a mesterdarabon ejtett csiszolásnyomok, ezért az egész karosszériát 800-as papírral csiszoltam meg. A motor a Military Wheels készletéből származik, ahol kellett átalakítottam. Nagy segítséget nyújtott, hogy én ilyen típust szereltem elég sokat. A helye ki van alakítva az öntvényben, így csak a motort kellett beleszerkeszteni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése